- Eğitim
- Akademik Ünvan
- Kitaplar
- Makaleler
- Bildiriler
- Projeler
- Dersler
- Yönetilen Tezler
- Ödüller
- Üniversite Dışı Deneyim
Yıl | Program | Üniversite | Bölüm |
---|---|---|---|
1999-2004 | Lisans | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ |
1999-2004 | Lisans | YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ |
2005-2012 | Doktora | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ (DR) |
Yıl | Unvan | Üniversite | Birim |
---|---|---|---|
2013- | YARDIMCI DOÇENT | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2006-2011 | ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
1 | Kimya 10 Ortaöğretim (MEB) Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı->Kimya , YILMAZ HAMZA,SAYIM KARACAN MEHMET,AYAS ALİPAŞA,ÖLMEZ HALİS,KAHVECİ AJDA,COŞTU BAYRAM,SEÇKEN NİLGÜN,ARI ERCAN,ÇELEBİ NURAY,ELMAS RIDVAN 1 |
1 | STEM Eğitim Yaklaşımının 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı Kapsamında Uygulanabilirliğinin İncelenmesi ELMAS RIDVAN, GÜL MERVE , Yayın Yeri: Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi , 2020 Uluslararası 0 DOAJ, DRJI, TEI, ASOS Elektronik |
2 | STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi AKARSU MURAT,OKUR AKÇAY NİLÜFER,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , 2020 Ulusal Hakemli TR DİZİN Basılı+Elektronik |
3 | The impact of inquiry-based, group-work approaches to instruction on both students and their peer leaders BODNER GEORGE,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: European Journal of Science and Mathematics Education , 2020 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
4 | The Intellectual Demands of the Intended Chemistry Curriculum in Czechia, Finland, and Turkey: A Comparative Analysis Based on the Revised Bloom’s Taxonomy ELMAS RIDVAN,RUSEK MARTIN,LINDELL ANSSI,NIEMINEN PASI,KASAPOĞLU KORAY,BİLEK MARTIN , Yayın Yeri: Chemistry Education Research and Practice , 2020 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
5 | Bağlamın Anlamı ve Nitelikleri ile Öğrencilerin Fen Eğitiminde Bağlam Tercihleri ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Türkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimi , 2020 Uluslararası 0 DOAJ, DRJI, TEI, ASOS Elektronik |
6 | Artırılmış Gerçeklik ve Fen Etkinlikleri: Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri PAMUK DENİZ,ELMAS RIDVAN,PAMUK SAVAŞ , Yayın Yeri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2020 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
7 | Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Bir Öğretim Materyali Olarak Eğitim Temalı Filmler ELMAS RIDVAN,TÜRKOĞLU MUHAMMET EMİN,AYDOĞDU BÜLENT , Yayın Yeri: Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , 2019 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
8 | Fizik ve Kimya Disiplinleri için İlgi Çekici olan Bağlamların Bağlam Disiplin İlişkisi Kapsamında Belirlenmesi BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN,ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 Uluslararası Hakemli TR DİZİN Elektronik |
9 | 21. Yüzyıl Okul Öncesi Öğretmenleri için Sosyal Medya Araçları: Muhtemel Faydalar UYANIK AKTULUN ÖZGÜN,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Temel Eğitim Dergisi , 2019 Ulusal Hakemli ASOS, Google Akademik Elektronik |
10 | Achievement and Gender Effects on 5th Grader’s Acquisition of Science Process Skills in a Socioeconomically Disadvantaged Neighborhood. SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Journal of Baltic Science Education , 2019 Uluslararası Hakemli SSCI Elektronik |
11 | The inclusion of science process skills in multiple choice questions: Are we getting any better? ELMAS RIDVAN,BODNER George,AYDOĞDU BÜLENT,SABAN Yakup , Yayın Yeri: European Journal of Science and Mathematics Education , 2018 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
12 | Drama in Education for Sustainable Development: Preservice Preschool Teachers on Stage AKYOL TUĞÇE,PAMUK DENİZ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Journal of Education and Learning , 2018 Uluslararası 0 Journals Indexed in Eric Elektronik |
13 | Using a Review Book to Improve Knowledge Retention ELMAS RIDVAN,AYDOĞDU BÜLENT,SABAN Yakup , Yayın Yeri: International Education Studies , 2017 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
14 | The Effect of Context-based Chemistry Instruction on 9th Grade Students Understanding of Cleaning Agents Topic and their Attitude Toward Environment ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: Eğitim ve Bilim , 2016 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
15 | Fen Lisesi Kimya Öğretmenlerinden Bir Yansıtma Güncellenen Kimya Öğretim Programı ile İlgili Görüşler AKAYGÜN SEVİL,ELMAS RIDVAN,KARA HÜSEYİN,KARATAŞ FAİK ÖZGÜR,YILDIRIM GÖZDE , Yayın Yeri: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
16 | Bilişüstü Öz Düzenlemenin Öz Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması Afyon İli Örneği PAMUK SAVAŞ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi , 2015 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Basılı+Elektronik |
17 | How to Write Good Quality Contextual Science Questions Criteria and Myths ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri: Kuramsal Eğitimbilim , 2015 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Elektronik |
18 | 2005 ve 2013 Fen Bilgisi Öğretim Programlarının 4. ve 5. Sınıf Düzeylerinin Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Karşılaştırılması SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , 2014 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
19 | An Investigation of Teacher Response to National Science Curriculum Reforms in Turkey ELMAS RIDVAN,ÖZTÜRK NİLAY,IRMAK MELTEM,COBERN WILLIAM W , Yayın Yeri: Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education , 2014 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Elektronik |
20 | Ask a Scientist Website Trends in Chemistry Questions in Turkey ELMAS RIDVAN,AKIN FATMA NUR,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: The Asia-Pacific Education Researcher , 2013 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
21 | Web 2.0 Tools for 21st Century Teachers ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: International Online Journal of Educational Sciences , 2012 Uluslararası 0 Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Elektronik |
22 | Preservice Chemistry Teachers Images About Science Teaching in Their Future Classrooms ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 Uluslararası 0 SSCI Basılı |
1 | STEM Eğitim Yaklaşımının 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı Kapsamında Uygulanabilirliğinin İncelenmesi ELMAS RIDVAN, GÜL MERVE , Yayın Yeri: Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kisim C: Kimya Egitimi , 2020 Uluslararası 0 DOAJ, DRJI, TEI, ASOS Elektronik |
2 | The impact of inquiry-based, group-work approaches to instruction on both students and their peer leaders BODNER GEORGE,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: European Journal of Science and Mathematics Education , 2020 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
3 | The Intellectual Demands of the Intended Chemistry Curriculum in Czechia, Finland, and Turkey: A Comparative Analysis Based on the Revised Bloom’s Taxonomy ELMAS RIDVAN,RUSEK MARTIN,LINDELL ANSSI,NIEMINEN PASI,KASAPOĞLU KORAY,BİLEK MARTIN , Yayın Yeri: Chemistry Education Research and Practice , 2020 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
4 | Bağlamın Anlamı ve Nitelikleri ile Öğrencilerin Fen Eğitiminde Bağlam Tercihleri ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Türkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimi , 2020 Uluslararası 0 DOAJ, DRJI, TEI, ASOS Elektronik |
5 | Fizik ve Kimya Disiplinleri için İlgi Çekici olan Bağlamların Bağlam Disiplin İlişkisi Kapsamında Belirlenmesi BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN,ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 Uluslararası Hakemli TR DİZİN Elektronik |
6 | Achievement and Gender Effects on 5th Grader’s Acquisition of Science Process Skills in a Socioeconomically Disadvantaged Neighborhood. SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Journal of Baltic Science Education , 2019 Uluslararası Hakemli SSCI Elektronik |
7 | The inclusion of science process skills in multiple choice questions: Are we getting any better? ELMAS RIDVAN,BODNER George,AYDOĞDU BÜLENT,SABAN Yakup , Yayın Yeri: European Journal of Science and Mathematics Education , 2018 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
8 | Drama in Education for Sustainable Development: Preservice Preschool Teachers on Stage AKYOL TUĞÇE,PAMUK DENİZ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Journal of Education and Learning , 2018 Uluslararası 0 Journals Indexed in Eric Elektronik |
9 | Using a Review Book to Improve Knowledge Retention ELMAS RIDVAN,AYDOĞDU BÜLENT,SABAN Yakup , Yayın Yeri: International Education Studies , 2017 Uluslararası 0 ERIC Elektronik |
10 | The Effect of Context-based Chemistry Instruction on 9th Grade Students Understanding of Cleaning Agents Topic and their Attitude Toward Environment ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: Eğitim ve Bilim , 2016 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
11 | Ask a Scientist Website Trends in Chemistry Questions in Turkey ELMAS RIDVAN,AKIN FATMA NUR,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: The Asia-Pacific Education Researcher , 2013 Uluslararası 0 SSCI Elektronik |
12 | Web 2.0 Tools for 21st Century Teachers ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: International Online Journal of Educational Sciences , 2012 Uluslararası 0 Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Elektronik |
13 | Preservice Chemistry Teachers Images About Science Teaching in Their Future Classrooms ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 Uluslararası 0 SSCI Basılı |
1 | STEM Eğitimi Yaklaşımının Özellikleri ve Değerlendirilmesi AKARSU MURAT,OKUR AKÇAY NİLÜFER,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , 2020 Ulusal Hakemli TR DİZİN Basılı+Elektronik |
2 | Artırılmış Gerçeklik ve Fen Etkinlikleri: Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri PAMUK DENİZ,ELMAS RIDVAN,PAMUK SAVAŞ , Yayın Yeri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2020 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
3 | Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Bir Öğretim Materyali Olarak Eğitim Temalı Filmler ELMAS RIDVAN,TÜRKOĞLU MUHAMMET EMİN,AYDOĞDU BÜLENT , Yayın Yeri: Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , 2019 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
4 | 21. Yüzyıl Okul Öncesi Öğretmenleri için Sosyal Medya Araçları: Muhtemel Faydalar UYANIK AKTULUN ÖZGÜN,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Temel Eğitim Dergisi , 2019 Ulusal Hakemli ASOS, Google Akademik Elektronik |
5 | Fen Lisesi Kimya Öğretmenlerinden Bir Yansıtma Güncellenen Kimya Öğretim Programı ile İlgili Görüşler AKAYGÜN SEVİL,ELMAS RIDVAN,KARA HÜSEYİN,KARATAŞ FAİK ÖZGÜR,YILDIRIM GÖZDE , Yayın Yeri: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
6 | Bilişüstü Öz Düzenlemenin Öz Yeterlik ve Hedef Yönelimi ile Açıklanması Afyon İli Örneği PAMUK SAVAŞ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi , 2015 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Basılı+Elektronik |
7 | How to Write Good Quality Contextual Science Questions Criteria and Myths ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri: Kuramsal Eğitimbilim , 2015 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Elektronik |
8 | 2005 ve 2013 Fen Bilgisi Öğretim Programlarının 4. ve 5. Sınıf Düzeylerinin Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Karşılaştırılması SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , 2014 Ulusal 0 TR DİZİN Elektronik |
9 | An Investigation of Teacher Response to National Science Curriculum Reforms in Turkey ELMAS RIDVAN,ÖZTÜRK NİLAY,IRMAK MELTEM,COBERN WILLIAM W , Yayın Yeri: Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education , 2014 Ulusal 0 Endekste taranmıyor Elektronik |
1 | Türkiye’de hazırlanan ve eğitim teknolojisi olarak artırılmış gerçeklik kullanan tezlere bütünsel bir bakış ÖZDİNÇ FATİH,HAVA GÖÇMEN,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017) Uluslararası Özet bildiri |
2 | Investigating Preservice Chemistry Teachers Mental Images about Science Teaching ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL , Yayın Yeri:The European Conference on Educational Research (ECER) Uluslararası Özet bildiri |
3 | Students Self Efficacy and Achievement Goals as Predictors of Their Metacognitive Self Regulation PAMUK SAVAŞ,ELMAS RIDVAN,SABAN YAKUP , Yayın Yeri:International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) Uluslararası Özet bildiri |
4 | Children At Work Sustainability Education With Creative Drama At Early Childhood AKYOL TUĞÇE,KAHRİMAN ÖZTÜRK DENİZ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:14th International JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development, Culture, Education Uluslararası Özet bildiri |
5 | How do We Proceed a Needs Assessment Study with Chemistry Teachers ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:International Conference New Perspectives in Science Education Uluslararası Tam metin bildiri |
6 | 21. Yüzyıl Öğretmenleri için Web 2.0 Araçları YILDIRIM ÇAĞLAR,PAMUK SAVAŞ,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ulusal Özet bildiri |
7 | An Adaptive Curriculum Algorithm for Turkish High School Education System ORBAY BERK,ELMAS RIDVAN,MİHYAP ÇELİKDEMİR KÜBRA,ŞAHMALI ORKUN , Yayın Yeri:The 26th European Conference on Operational Research (XXVI EURO - INFORMS Joint International Conference) Uluslararası Özet bildiri |
8 | Comparison of Percentages of Participants Occupational Tendencies and University Quotas ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri:World Council for Curriculum and Instruction (WCCI) Turkish Chapter 1st International Conference on Education Uluslararası Özet bildiri |
9 | The Turkish Version of Holland Personality Test ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri:World Council for Curriculum and Instruction (WCCI) Turkish Chapter 1st International Conference on Education Uluslararası Özet bildiri |
10 | Thematic Classification of Eligible Contexts for a Holistic Perspective in Curriculum Development ELMAS RIDVAN,BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri:European Science Education Research Association (ESERA) Uluslararası Tam metin bildiri |
11 | A Curriculum Reflection New Science and Technology Curriculum in Turkey SAVAŞ MELTEM,ELMAS RIDVAN,ÖZTÜRK NİLAY , Yayın Yeri:European Science Education Research Association (ESERA) Uluslararası Özet bildiri |
12 | Private School Elementary Teachers Reflections on New Science and Technology Curriculum ÖZTÜRK NİLAY,ELMAS RIDVAN,SAVAŞ MELTEM , Yayın Yeri:International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) Uluslararası Özet bildiri |
13 | Effectiveness of Conceptual Change Instruction on Fluid Force Topic İPEKCİOĞLU SEVGİ,ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER,YEŞİLYURT HÜLYA , Yayın Yeri:International Technology, Education and Development Conference (INTED) Uluslararası Özet bildiri |
14 | Effectiveness of Problem Solving Oriented Instruction on Fluid Force Topic İPEKCİOĞLU SEVGİ,ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER,DOĞRUÖZ PINAR,ERTEPINAR HAMİDE , Yayın Yeri:International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) Uluslararası Özet bildiri |
15 | Effect of Conceptual Change Instruction on Understanding of Atoms and Molecules Topic İPEKCİOĞLU SEVGİ,ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER,GÜNAY BARIŞ , Yayın Yeri:International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) Uluslararası Özet bildiri |
16 | High School Chemistry Teachers Views Related to the New Chemistry Curriculum ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri:XIV World Congress of Comparative Education Societies (WCCES) Uluslararası Özet bildiri |
17 | Exploring the Design Principles of Context Based Chemistry Education in Turkish High Schools ELMAS RIDVAN,Pilot Albert , Yayın Yeri:European Science Education Research Association (ESERA) Uluslararası Özet bildiri |
18 | A Content Analysis of 6th and 7th Grade Science and Technology Textbook and 10th Grade Chemistry Textbook about Environmental Issues ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri:13th World Council for Curriculum and Instruction Conference (WCCI) Uluslararası Tam metin bildiri |
19 | An Analysis of Two 10th Grade Chemistry Textbooks On The Topic of Gases and Evaluating Them By Using Concept Maps DEMİRDÖĞEN BETÜL,ELMAS RIDVAN,Uzuntiryaki Kondakçı Esen , Yayın Yeri:International Organisation for Science and Technology Education (IOSTE) Conference Uluslararası Tam metin bildiri |
20 | A Comparative Analysis of the High School Chemistry Curriculum Objectives in Czechia and Turkey based on the Revised Bloom’s Taxonomy ELMAS RIDVAN,RUSEK MARTIN,BİLEK MARTIN,KASAPOĞLU KORAY , Yayın Yeri:International Conference New Perspectives in Science Education Uluslararası Özet bildiri |
21 | Preschool Teachers’ Use of Social Networking Sites and How This Reflects on Their Teaching Practice UYANIK AKTULUN ÖZGÜN,ELMAS RIDVAN,YILDIRIM İBRAHİM SONER , Yayın Yeri:Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI. Uluslararası Özet bildiri |
22 | 21. Yüzyıl Okul Öncesi Öğretmenleri için Sosyal Medya Araçları: Muhtemel Faydalar UYANIK AKTULUN ÖZGÜN,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) Uluslararası Özet bildiri |
23 | Güneş sistemi ve ötesi konusunun etkili öğrenimi için artırılmış gerçeklik odaklı bir tasarım ELMAS RIDVAN, GÖÇMEN HAVA, ÖZDİNÇ FATİH , Yayın Yeri:Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK-ICSE 2018) Uluslararası Özet bildiri |
24 | Bağlam Temelli Kimya Eğitiminde Bağlamın Anlamı ve Nitelikleri ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:VI. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Ulusal Özet bildiri |
25 | Fen Lisesi Kimya Öğretmenlerinin Güncellenen Kimya Dersi Öğretim Programı Hakkında Görüşleri AKAYGÜN SEVİL,KARATAŞ FAİK ÖZGÜR,ELMAS RIDVAN,YILDIRIM GÖZDE,KARA HÜSEYİN , Yayın Yeri:IV. Ulusal Kİmya Eğitimi Kongresi Ulusal Özet bildiri |
26 | 2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi ELMAS RIDVAN,AYDOĞDU BÜLENT,SABAN YAKUP , Yayın Yeri:XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ulusal Özet bildiri |
27 | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN,SABAN YAKUP , Yayın Yeri:XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ulusal Özet bildiri |
28 | Examination of the Presented Teacher Perception from Online News Websites ÖĞDEM HAVVA ÖZGE,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi Uluslararası Özet bildiri |
29 | What is STEM education? Opportunities and Threats ELMAS RIDVAN,AKARSU MURAT , Yayın Yeri:17th International Conference Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education Uluslararası Özet bildiri |
30 | Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri PAMUK SAVAŞ,ELMAS RIDVAN,PAMUK DENİZ , Yayın Yeri:2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi Uluslararası Özet bildiri |
31 | Exploring the Reciprocal Relationship between Turkish Elementary Science Curriculum and Stem Education ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:International STEM Education Conference Uluslararası Özet bildiri |
32 | Current state and opportunities for STEM education in the Czech Republic BILEK MARTIN,CHROUSTOVA KATHERINA,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:International STEM Education Conference Uluslararası Özet bildiri |
33 | Investigation of Students’ Chemistry Problem Solving Approach with the Use of Eye Tracking-Enhanced Retrospective Think-Aloud RUSEK MARTIN,TOTHOVA MARTINA,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:The 8th Edition of the International Conference New Perspectives in Science Education Uluslararası Özet bildiri |
34 | The Impact of Peer-leader Approaches to Instruction on Both Students and The Peer Leaders ELMAS RIDVAN,BODNER GEORGE , Yayın Yeri:16th International Conference Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education Uluslararası Özet bildiri |
35 | Bilimsel Süreç Becerileri Temelli Geliştirilen Etkinliklerle 5. Sınıf Öğrencilerinin Yeterliklerinin Belirlenmesi SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) Uluslararası Özet bildiri |
36 | An Explanatory Study of Students’ Ideas Related to the Context Based Instruction on Cleaning Materials Topic in Chemistry ELMAS RIDVAN,GEBAN ÖMER , Yayın Yeri:IOSTE Eurasia Regional Symposium Brokerage Event Horizon 2020 Uluslararası Özet bildiri |
37 | Classroom Teachers’ Opinions about Constructivist Learning Environments AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN,SELANİK AY TUĞBA , Yayın Yeri:II. International Eurasian Educational Research Congress Uluslararası Özet bildiri |
38 | Okul Öncesi Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) Uygulamaları: Tasarım Tabanlı Bir Araştırma Örneği ELMAS RIDVAN,PAMUK DENİZ , Yayın Yeri:Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) Uluslararası Özet bildiri |
39 | Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerini Geliştirmek için Film Odaklı bir Tasarım ELMAS RIDVAN,TÜRKOĞLU MUHAMMET EMİN,AYDOĞDU BÜLENT , Yayın Yeri:Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) Uluslararası Özet bildiri |
40 | 2005, 2013 ve 2018 Fen Bilimleri Programının Bilimsel Süreç Becerileri Bağlamında Karşılaştırılması SABAN YAKUP,ELMAS RIDVAN,AYDOĞDU BÜLENT , Yayın Yeri:International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE) Uluslararası Özet bildiri |
41 | 2013 ve 2018 yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Bloom Taksonomisi Perspektifinden Karşılaştırmalı Bir Analizi ELMAS RIDVAN,ÇINAR DÖNDÜ , Yayın Yeri:International Congress on Science and Education Uluslararası Özet bildiri |
42 | Teacher Candidates at Work: Sustainability Education with Creative Drama at Preschool Age AKYOL TUĞÇE,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:25th Creative Drama Congress in International Education Uluslararası Özet bildiri |
43 | How to write good quality contextual questions: criteria and myths ELMAS RIDVAN,ERYILMAZ ALİ , Yayın Yeri:International Conference on Chemical Education Uluslararası Özet bildiri |
44 | The Comparison of 2005 and 2013 Science Curricula for Science Process Skills in 4th and 5th grades SABAN YAKUP,AYDOĞDU BÜLENT,ELMAS RIDVAN , Yayın Yeri:International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) Uluslararası Özet bildiri |
1 | Science, Technology, Engineering, Matematics (STEM) Education Araştırmacı Avrupa Birliği Tamamlandı |
2 | Girişimci Öğretmen Eğitimi: E-STEM (Proje No:218B452) Eğitmen TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı |
3 | Kaliteli ve Etkili Bağlam Temelli Soru Yazımı: Kriterler ve Mitler Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı |
4 | Kriminal Laboratuvar Hizmetleri İçin Elektronik Performans Yönetimi Destekli Öğrenen Organizasyon Yapılandırılması Bursiyer TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı |
5 | Yaşamsal Bağlamlı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Öğretimin Lise 9 Seviyesinde Temizlik Maddeleri Konusunda Anlamaya Etkisi Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı |
6 | Yeni Kimya Müfredatıyla İlgili Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi ve Sıkıntılı Yönlerin Tespiti Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı |
7 | Evsel Artık ve Atık Malzemelerin Fen ve Matematik Öğretiminde Kullanımı Araştırmacı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı |
8 | A Synthesis Through Comparison: Inquiry Based Learning Environments in USA and Turkey - Karşılaştırma Üzerinden bir Sentez: Amerika’daki ve Türkiye’deki Sorgulayıcı Öğrenme Ortamları Araştırmacı TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı |
9 | Filmlerden Öğretmenlik Eğitimi Yürütücü Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Tamamlandı |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saati |
---|---|---|---|
2013-2014 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Özel Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 5 |
2013-2014 | Genel Kimya IV (Organik Kimya) | Türkçe | 2 |
2013-2014 | Genel Kimya Lab II | Türkçe | 2 |
2013-2014 | Genel Kimya II | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Genel Kimya | Türkçe | 2 |
2019-2020 | Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 8 |
2019-2020 | Okul Deneyimi | Türkçe | 5 |
2019-2020 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2019-2020 | Kimyada Özel Konular | Türkçe | 2 |
2019-2020 | Fen Eğitiminde Öğretim Programları | Türkçe | 1 |
2019-2020 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Genel Kimya III | Türkçe | 4 |
2017-2018 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 8 |
2017-2018 | Seçmeli II (Fen Eğitiminde Araştırmalar) | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 8 |
2017-2018 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi | Türkçe | 3 |
2017-2018 | Fen Teknoloji Programı ve Planlama | Türkçe | 3 |
2017-2018 | Seçmeli I (Bireyselleştirilmiş Öğretim) | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Eğitim Bilimine Giriş | Türkçe | 2 |
2016-2017 | Okul Deneyimi | Türkçe | 5 |
2016-2017 | Araştırma Projesi I | Türkçe | 3 |
2016-2017 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2016-2017 | Kimyada Özel Konular | Türkçe | 2 |
2016-2017 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Türkçe | 4 |
2016-2017 | Özel Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 4 |
2016-2017 | Sınıf Yönetimi | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Araştırma Projesi II | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Seçmeli II Fen Eğitiminde Araştırmalar | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Okul Deneyimi I | Türkçe | 5 |
2015-2016 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Fen Teknoloji Programı ve Planlama | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Eğitim Psikolojisi | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 8 |
2015-2016 | Okul Deneyimi | Türkçe | 5 |
2015-2016 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Kimyada Özel Konular | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Genel Kimya III | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Genel Kimya Lab I | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Genel Kimya I | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Tez Çalışması | Türkçe | 1 |
2015-2016 | Özel Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Öğretim teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Eğitim Bilimine Giriş | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Tez Hazırlık Çalışması | Türkçe | 1 |
2015-2016 | Uzmanlık Alan Dersi | Türkçe | 8 |
2014-2015 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Eğitim Psikolojisi | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Araştırma Projesi II | Türkçe | 3 |
2014-2015 | Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 8 |
2014-2015 | Genel Kimya IV | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Genel Kimya Lab II | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Genel Kimya II | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Seminer | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Sınıf Yönetimi | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Özel Öğretim Yöntemleri | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 8 |
2014-2015 | Araştırma Projesi I | Türkçe | 3 |
2014-2015 | Kimyada Özel Konular | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Genel Kimya III | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Seçmeli II | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 8 |
2014-2015 | Genel Kimya Lab I | Türkçe | 2 |
2014-2015 | Genel Kimya I | Türkçe | 4 |
2014-2015 | Tez Hazırlık Çalışması | Türkçe | 1 |
2014-2015 | Uzmanlık Alan | Türkçe | 8 |
2013-2014 | Genel Kimya III | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Seçmeli I | Türkçe | 2 |
2013-2014 | Genel Kimya I | Türkçe | 4 |
2013-2014 | Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 8 |
2013-2014 | Okul Deneyimi I | Türkçe | 5 |
2013-2014 | Tez Çalışması | Türkçe | 1 |
2013-2014 | Uzmanlık Alan | Türkçe | 8 |
2019-2020 | Uzmanlık Alan | Türkçe | 8 |
2019-2020 | Tez Hazırlık Çalışması | Türkçe | 1 |
2017-2018 | Tez Çalışması | Türkçe | 1 |
2017-2018 | Uzmanlık Alan | Türkçe | 8 |
2016-2017 | Uzmanlık Alan Dersi | Türkçe | 8 |
2016-2017 | Tez Hazırlık Çalışması | Türkçe | 1 |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı |
---|---|---|
2023 | HİDAYET KILCAN | Fen ile bütünleştirilmiş robotik kodlama etkinliklerinin özel yetenekli öğrencilerle uygulama sürecinin incelenmesi |
2021 | GÜL KESGİN | Yedinci Sınıf Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme Ünitesinde Süreç Gözlem Becerisi Kullanılarak Öğrencilerin Yetkinliklerinin Belirlenmesi |
2021 | FATMA ATACAN | Fen Bilimleri 8. Sınıf Periyodik Tablo Konu Alanının Öğretilmesinde Sınıf İçi Etkinlikler ve Materyallerin Kullanımı |
2019 | HAVA GÖÇMEN | Güneş sistemi ve ötesi konusunun etkili öğrenimi için artırılmış gerçeklik odaklı bir tasarım |
2016 | MUHAMMED FURUNCU | Öğretmen Adayları için Sosyal Medyanın Etkili Kullanımı ve Siber Zorbalık Farkındalık Eğitim Programının Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi |
2016 | HİLAL BİRİNCİ | Ters Yüz Sınıf Sistemi Uygulamasına Yönelik Model Önerisi |
Havva Özge Öğdem | Çevrimiçi Haber Sitelerindeki Haberler Üzerinden Sunulan Genelde Öğretmen ve Özelde Fen Bilimleri Öğretmeni Algısının İncelenmesi | |
Selin Çınar | Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının (2005, 2013, 2018) 21. Yüzyıl Becerileri Bağlamında Değerlendirilmesi ve Eğilimlerinin İncelenmesi |
Yıl | Ünvan | Üniversite | Birim |
---|
1 | Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü 2017 TÜBİTAK Kamu TÜRKİYE |
2 | Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü 2013 TÜBİTAK Kamu TÜRKİYE |
3 | Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü 2011 TÜBİTAK Kamu TÜRKİYE |
1 | Parlak Bir Gelecek Eğitim ve Danışmanlık , Eğitim Stratejileri Uzmanı 2012 - 2013 |