- Eğitim
- Akademik Ünvan
- Kitaplar
- Makaleler
- Bildiriler
- Projeler
- Dersler
- Yönetilen Tezler
- İdari Görevler
Yıl | Program | Üniversite | Bölüm |
---|---|---|---|
1981-1985 | Lisans | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ |
1989-1993 | Yüksek Lisans | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ) |
1994-1997 | Doktora | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (DR) |
Yıl | Unvan | Üniversite | Birim |
---|---|---|---|
2015-2021 | PROFESÖR | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2011-2015 | DOÇENT | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2002-2011 | YARDIMCI DOÇENT | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
1997-2002 | YARDIMCI DOÇENT | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
1 | İbrahim Necmi Dilmen Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,1 |
2 | Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim-Öğretim Tarihi Araştırmaları Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi , DEMİR CELAL,GÜZEL ABDURRAHMAN,YEMENİCİ ALİYE İLKAY,1 |
3 | Hedefe Doğru İnsan Psikolojik Danışma ve Rehberlik Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi , DEMİR CELAL,1 |
4 | Kompozisyon 2 , DEMİR CELAL, |
5 | Türk Dili 1 , DEMİR CELAL, |
6 | Edebiyat 3 , DEMİR CELAL, |
7 | Türk Dili 2 , DEMİR CELAL, |
8 | Edebiyat 2 , DEMİR CELAL, |
9 | Edebiyat 1 , DEMİR CELAL, |
10 | Türk Dili Kompozisyon Bilgileri , DEMİR CELAL, |
11 | Türk Dili 3 , DEMİR CELAL, |
12 | Kompozisyon 3 , DEMİR CELAL, |
13 | Türk Dili 3 , DEMİR CELAL, |
14 | Mesnevî han Mahmud Dede Mürşîdü t Talibîn Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,1 |
15 | Mesnevi han Mahmud Dede Mürşidü t Talibin II KISIM Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,1 |
16 | İLKOKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Temel Eğitim , SAĞIRLI MUHİTTİN,YILAR ÖMER,AYTAN TALAT,AKSİN ALPAY,COŞKUN MEHMET İBRAHİM,YILAR RABİA,DÜNDAR ŞAHİN,SİDEKLİ SABRİ,BAŞ ÖZLEM,ELKATMIŞ METİN,DEMİR CELAL,BULUT MESUT,1 |
17 | İLK OKUMA YAZMA HAZIRLIKEĞİTİMİ PLANI VE KILAVUZ KİTABI Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi , GÜZEL ABDURRAHMAN,DEMİR CELAL,BAŞ BAYRAM,TEMİZYÜREK FAHRİ,ENSAR FERHAT,KURUDAYIOĞLU MEHMET,KARATAY HALİT,KARADAĞ ÖZAY,BALCI AHMET,DEMİR AHMET,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,YILDIRIM HATİCE ÇİĞDEM,1 |
18 | Türk Dil Bilgisi II Biçim Bilgisi Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , ,DEMİR CELALEROL BARIN, |
19 | Türk Dil Bilgisi I Ses Bilgisi Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,EROL BARIN,1 |
20 | Kompozisyon 4 , DEMİR CELAL, |
21 | TÜRK DİLİNİN ÇAĞDAŞ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,1 |
22 | Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi , DEMİR CELAL,1 |
23 | 2017 Türk Dili Yılı Armağan Kitabı Filoloji Temel Alanı->Türk Dili , DEMİR CELAL,1 |
1 | Türkçede Metaforlar ve Metaforik Anlatımlar DEMİR CELAL,KARAKAŞ YILDIRIM ÖZGE , Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2019 |
2 | Okullarımızda Yazım Eğitimi ve Sorunları Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2018 |
3 | Türkçe Eğitim Öğretim Programları ve Kişisel Söz Varlığı DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Milli Eğitim , 2016 |
4 | Orhan Kemal in Eserlerinde Hapishane ve Mahkûmlar DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Hece, Orhan Kemal Özel Sayısı , 2014 |
5 | Nasrettin Hoca Komik mi DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Kümbet Altında , 2013 |
6 | Köl Tigin ve Bilge Kağan Kitabelerindeki Bir Cümle Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Dil ve Edebiyat Araştırmaları , 2011 |
7 | Türkçede Tanım Cümleleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Türk Dili Araştırmaları Yıllığı, Belleten , 2010 |
8 | Türkçe Dil Bilgisinde Terminoloji Sorunu DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Türk Dili Araştırmaları Yıllığı, Belleten , 2008 |
9 | Türkçede Deyimlerin Söz Dizimsel Özellikleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Türk Dili , 2008 |
10 | Türkiye Türkçesinde İsim Tamlamasını Oluşturan Ögelerin Söz Dizimsel ve Anlamsal Özellikleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Turkish Studies , 2007 |
11 | Türkiye Türkçesi Gramerlerinde İsim Tamlaması Sorunu ve Bir Tasnif Denemesi DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi , 2007 |
12 | Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları DEMİR CELAL,YAPICI MEHMET , Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , 2007 |
13 | Ağaç Yaşken Doğrulur DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Kümbet Altında , 2007 |
14 | Türkçe Edebiyat Eğitimi ve Kişisel Kelime Serveti DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Millî Eğitim , 2006 |
15 | Türkçe Öğretiminde Zarf Tümleçleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Türk Bilimi Araştırmaları,Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı , 2003 |
16 | Türk Eğitim Sisteminde Zorunlu Temel Eğitimin Tarihî Gelişimi DEMİR CELAL , Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , 1999 |
1 | Ana Türkçedeki Uzun Ünlülerin Türkiye Türkçesindeki Yansımaları DEMİR CELAL , Yayın Yeri:TÜRK DİL BİLGİSİ TOPLANTILARI, TÜRKİYE TÜRKÇESİ ŞEKİL BİLGİSİ |
2 | TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASININ ÖĞRETİMİ VE DERS KİTAPLARI DEMİR CELAL , Yayın Yeri:I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu |
3 | Değerler Eğitimi ve Ders Kitaplarına Girkecek Metinlerin Seçimi DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XII. ULUSLARARASI BÜYÜK TÜRK DİLİ KURULTAYI |
4 | Terimlerin Akademik Öğrenme Üzerindeki Olumlu ve Olumsuz Etkileri DEMİR CELAL , Yayın Yeri:IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU |
5 | Bolvadin Yöresi Atasözlerinde Pedagojik Özellikler DEMİR CELAL,YEMENİCİ ALİYE İLKAY , Yayın Yeri:ULUSLARARASI BOLVADİN SEMPOZYUMU |
6 | Seyyid İmadeddin Nesimi nin Şiir Dünyası ve Fikirleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri:Türkiye-Gürcistan Bektaşi Kültürü ve Ozanlar Uluslararası Sempozyumu |
7 | Edebiyatımızda Çanakkale konulu I Edebiyat Dergileri Kongresinin Amacı ve İçeriği DEMİR CELAL , Yayın Yeri:Türkiye I. Edebiyat Dergileri Kongresi |
8 | Türkçede Ünvan Belirtme Geleneği ve Dede Korkut Hikayelerinde Ünvanların Kullanımı DEMİR CELAL , Yayın Yeri:X. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı |
9 | Türkçede Zıtlık Algısı ve Zıt Anlamlılık DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu |
10 | 1929 Programından 2005 Programına Türkçe Öğretiminin Neresindeyiz DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XI. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı |
11 | Hoca Ahmet Yesevi nin Düşünce Dünyası DEMİR CELAL , Yayın Yeri:Hoca Ahmet Yesevi ve Günümüzdeki İzleri Uluslararası Sempozyumu |
12 | Afyonkarahisar Sözlü Folklor Ürünlerinde Pedagojik İletiler DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VI. Afyonkarahisar Araştırmaları Sempozyumu Bildir |
13 | Afyonkarahisar ve Çevresinde Kılık Kıyafet İsimleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VII. Afyonkarahisar Araştırmaları Sempozyumu |
14 | Afyonkarahisar Sözlü Folklor Ürünlerinde Pedagojik İletiler DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VI. Afyonkarahisar Araştırmaları Sempozyumu |
15 | Afyonkarahisarlı Muslihiddin Mustafa Bin Şemseddin Karahisari ve Eserleri DEMİR CELAL , Yayın Yeri:V. Afyonkarahisar Araştırmaları Sempozyumu |
16 | İsimlerde Hâl Kategorileri ve Yalın Hâl Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VIII. Milletlerarası Türkoloji Kongresi |
17 | Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Metot Arayışları ve Eski Gramerler DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu |
18 | Türkiye Türkçesinde İşteş Özne ve Müşterek Filler Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:7. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı |
19 | Fiillerde Geçişlilik Geçişsizlik Özelliği Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VI. Türk Dil Kurultayı |
20 | Yunus Emre nin Türkçe Öğretimindeki Yeri DEMİR CELAL , Yayın Yeri:10. Uluslararası Yûnus Emre Sevgi Bilgi Şöleni |
21 | Ne Zamirinin Kadı Burhaneddin Divanındaki Kullanımı Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:Tarihsel Gelişim İçindeki Oğuz Türkçesi ve Kadı Burhanettin Sempozyumu |
22 | Türkçede Özel Adların Sıfat Olarak Kullanılması ve Unvan Grupları Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu |
23 | Türkçede Unvanlar Lakaplar ve Özel Adlarla Oluşturulan Sıfat Tamlamaları Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:G.Ü. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu |
24 | Fiillerde Geçişlilik Geçişsizlik Özelliği Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:VI. Türk Dil Kurultayı |
25 | İlköğretim II Kademe Türkçe Ders Kitaplarının İçerik ve Söz Varlığı Açısından Değerlendirilmesi DEMİR CELAL , Yayın Yeri:II. Uluslar Arası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı |
26 | Divanü Lügat it Türk e Göre Kaybettiğimiz Kelimeler ve Kavramlar DEMİR CELAL , Yayın Yeri:Uluslar Arası Kaşgarlı Mahmud Sempozyumu |
27 | Türkçe Öğretiminde Gramer Terimleri ile İlgili Bazı Düşünceler Zarf ve Zarf Tümleci Üzerine DEMİR CELAL , Yayın Yeri:IV. Uluslar Arası Türk Dil Kurultayı |
28 | DÎVÂNU LÛGÂTİ’T-TÜRK’ÜN PEDAGOJİK ÖZELLİKLERİ DEMİR CELAL , Yayın Yeri:TÜRK HALKLARININ TÜRKÇE İLK YAZILI ESERLERİ ULUSLARARASI SEMPOZYUMU |
29 | TÜRKÇEDE DİNLEME KÜLTÜRÜVE “KULAK”LA İLGİLİ METAFORLAR DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XIII. ULUSLARARASI BÜYÜK TÜRK DİLİ KURULTAYI |
30 | YAZIM EĞİTİMİMİZ VE SORUNLARIMIZ DEMİR CELAL,DADAŞ EZGİ , Yayın Yeri:II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ |
31 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DERS KİTABININ YERİ VE ÖNEMİ DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu |
32 | XI. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU’xxNUN ARDINDAN DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XI. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU |
33 | ÂŞIK VEYSEL’İN METAFOR DÜNYASI DEMİR CELAL , Yayın Yeri:ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU |
34 | TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA NOKTALAMA İŞARETLERİ EĞİTİMİ DEMİR CELAL,DADAŞ EZGİ , Yayın Yeri:ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMU DİL – TARİH – COĞRAFYA |
35 | Kutadgu Bilig’de Metaforik Betimlemeler DEMİR CELAL , Yayın Yeri:ULUSLARARASI KUTADGU BİLİG KURULTAYI |
36 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE OKUL SÖZLÜKLERİ DEMİR CELAL , Yayın Yeri:XII. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU |
1 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRKÇE PROGRAMLARINDAYAZIM EĞİTİMİ Araştırmacı Cumhuriyet Dönemi Türkçe ve Edebiyat Programlarında Yazım Kuralları ve Noktalama işaretlerinin öğretilmesi amacıyla yapılan düzenleme ve etkinliklerin incelenip değerlendirilmesi |
2 | 1929 PROGRAMINDAN 2005 PROGRAMINATÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN NERESİNDEYİZ Yürütücü Türkçe Öğretimi |
3 | İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI TEKNİK DESTEK PROJESİ Araştırmacı Eğitim |
4 | TÜRKÇEDE UNVAN BELİRTME GELENEĞİ VEDEDE KORKUT HİKÂYELERİNDE UNVANLARIN KULLANIMI Yürütücü Türk Dili |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saati |
---|---|---|---|
2014-2015 | Anlama Teknikleri-II (Okuma Eğitimi) | Türkçe | |
2013-2014 | Anlama Teknikleri-I (Dinleme Eğitimi) | Türkçe | |
2009-2010 | Türkçe Öğretim Tarihi | Türkçe | |
2012-2013 | Türkçe Öğretim Tarihi | Türkçe | |
2011-2012 | Türkçe Öğretim Tarihi | Türkçe | |
2010-2011 | Türkçe Öğretim Tarihi | Türkçe | |
2013-2014 | Türkçe Öğretim Tarihi | Türkçe | |
2009-2010 | Anlatma Teknikleri-II (Yazma Eğit.) | Türkçe | |
2011-2012 | Anlatma Teknikleri-II (Yazma Eğit.) | Türkçe | |
2012-2013 | Anlatma Teknikleri-II (Yazma Eğit.) | Türkçe | |
2010-2011 | Anlatma Teknikleri-II (Yazma Eğit.) | Türkçe | |
2013-2014 | Anlatma Teknikleri-II (Yazma Eğit.) | Türkçe | |
2009-2010 | Anlatma Teknikleri-I (Konuşma Eğit.) | Türkçe | |
2012-2013 | Anlatma Teknikleri-I (Konuşma Eğit.) | Türkçe | |
2011-2012 | Anlatma Teknikleri-I (Konuşma Eğit.) | Türkçe | |
2013-2014 | Anlatma Teknikleri-I (Konuşma Eğit.) | Türkçe | |
2010-2011 | Anlatma Teknikleri-I (Konuşma Eğit.) | Türkçe | |
2009-2010 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | |
2013-2014 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | |
2012-2013 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | |
2010-2011 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | |
2011-2012 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Türkçe | |
2011-2012 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | |
2010-2011 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | |
2013-2014 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | |
2009-2010 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | |
2012-2013 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | |
2013-2014 | Türk Dil Bilgisi II (Yapı Bilgisi) | Türkçe | |
2012-2013 | Türk Dil Bilgisi II (Yapı Bilgisi) | Türkçe | |
2010-2011 | Türk Dil Bilgisi II (Yapı Bilgisi) | Türkçe | |
2009-2010 | Türk Dil Bilgisi II (Yapı Bilgisi) | Türkçe | |
2011-2012 | Türk Dil Bilgisi II (Yapı Bilgisi) | Türkçe | |
2009-2010 | Türkçe Öğretiminde Program Geliştirme | Türkçe | |
2012-2013 | Türkçe Öğretiminde Program Geliştirme | Türkçe | |
2010-2011 | Türkçe Öğretiminde Program Geliştirme | Türkçe | |
2011-2012 | Türkçe Öğretiminde Program Geliştirme | Türkçe | |
2013-2014 | Türkçe Öğretiminde Program Geliştirme | Türkçe | |
2009-2010 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | |
2013-2014 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | |
2011-2012 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | |
2010-2011 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | |
2012-2013 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | |
2009-2010 | Türk Dil Bilgisi I (Ses Bilgisi) | Türkçe | |
2012-2013 | Türk Dil Bilgisi I (Ses Bilgisi) | Türkçe | |
2010-2011 | Türk Dil Bilgisi I (Ses Bilgisi) | Türkçe | |
2011-2012 | Türk Dil Bilgisi I (Ses Bilgisi) | Türkçe | |
2013-2014 | Türk Dil Bilgisi I (Ses Bilgisi) | Türkçe | |
2011-2012 | Osmanlı Türkçesi II | Türkçe | |
2009-2010 | Osmanlı Türkçesi II | Türkçe | |
2010-2011 | Osmanlı Türkçesi II | Türkçe | |
2013-2014 | Osmanlı Türkçesi II | Türkçe | |
2012-2013 | Osmanlı Türkçesi II | Türkçe | |
2012-2013 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | |
2010-2011 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | |
2011-2012 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | |
2009-2010 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe | |
2013-2014 | Osmanlı Türkçesi I | Türkçe |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı |
---|---|---|
2021 | NİMET SAVAŞ | 2006 ve 2018 türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması |
2020 | GÜLENDAM ASLAN | 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ANLATIM BECERİLERİYLE İLGİLİ METAFORİK ALGILARI:SİVEREK İLÇESİ ÖRNEKLEMİ |
2020 | EZGİ DADAŞ | Cumhuriyet dönemi Türkçe programlarında yazım eğitimi |
2020 | SEMİH TOPAL | Zihin Haritası Tekniğinin Dil Bilgisi Öğretimine Katkısı |
2020 | DOĞUKAN KAYA | 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile 2019 Lise Giriş Sınavı Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme |
2019 | SELDA TEK | Türkçe Deyim Öğretiminde Deyimin Hikâyesini ve Gerçek Anlamını Bilmenin Yazılı Anlatımdaki Yansımalarının İncelenmesi |
2019 | GONCA TOPBAŞ | 6. sınıf Türkçe ders kitabının değerler açısından incelenmesi |
2019 | İSMAİL KAAN OCAK | Çevrim İçi Oyunlardaki Yabancı Kökenli Sözcüklerin Ortaokul Öğrencilerinin Dil Kullanımlarına Etkisi: Pubg Örneği |
2018 | BENGİNUR DOĞAN | Ortaokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Kullandıkları Sıfatların Seçimine Yönelik Tutumları: Karaman İl Merkezi Örneği |
2015 | MESUT TEMİZ | Cumhuriyet Dönemi Türkçe öğretim programlarının okuma eğitimi yönünden değerlendirilmesi |
2015 | ESRA KOÇYİĞİT | Afyonkarahisar il merkezindeki orta okul 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda fiilleri kullanma becerileri üzerine bir araştırma |
2015 | MUSTAFA ENES AKGÜMÜŞ | Ortaokul (6 - 8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programında yer alan okuma yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliği ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi |
2014 | FİDAN UĞUR | Türkçe öğretmenlerinin kelime öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeyleri üzerine bir araştırma (Afyonkarahisar ili örneği) |
2013 | SERDAR YÖRÜSÜN | 8. sınıf öğrencilerinin düşünce yazısı yazma becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme: Silifke Atatürk İlköğretim Okulu örneği |
2012 | FEVZİ OĞUZ | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını uygulamadaki sorunları ve bunların nedenleri üzerine bir araştırma |
2012 | FİLİZ DOĞAN | 2005 programındaki 8. sınıfa yönelik yazma eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi: Afyonkarahisar örneği |
2009 | HÜMEYRA EKMEN | 2005 programına göre hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabının söz varlığı bakımından incelenmesi |
2009 | MÜNİRE AKAR | Sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi üzerine bir araştırma |
2008 | ALİYE İLKAY ERTÜRK | Yenilenen ilköğretim Türkçe programlarındaki 6. sınıf okuma alanı hedefleri ile ilgili öğretmen görüşleri ve değerlendirilmesi. |
2007 | AHMET DENİZ BAYSAL | İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarınının kelime serveti bakımından değerlendirilmesi |
2007 | FAHRUNNİSA GÜNAY (ÇAVDAR) | 8.sınıf türkçe ders kitabının kelime serveti bakımından incelenmesi |
2006 | HANDAN BURAK NALCI | Uşak İl merkezindeki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerisi |
2005 | MUAMMER ÖZER | İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının kelime serveti bakımından değerlendirilmesi |
2004 | SONGÜL ÇİÇEK ÇETİNKAYA | Afyon merkezindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı |
2003 | AHMET TİRYAKİ | Türkiye Türkçesi gramerinde ad tamlaması sorunu |
2001 | BAYRAM ÇETİNKAYA | Kutadgu Bilig`deki deyimlerin semantik ve sentaktik incelemesi |
Yıl | Ünvan | Üniversite | Birim |
---|---|---|---|
2017-2019 | Enstitü Müdürü | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
2017- | Komisyon Başkanlığı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2016- | Anabilim Dalı Başkanı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2015- | Bölüm Başkanı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2013-2019 | Arş. Uyg. Merkezi Müdürü | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ |
2013-2019 | Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
2012-2019 | Arş. Uyg. Merkezi Müdürü | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ |
2011-2016 | MYO/Yüksekokul Müdürü | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | ÇAY MESLEK YÜKSEKOKULU |
2010- | Bölüm Başkanı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2003-2004 | Dekan Yardımcısı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2002-2017 | Bölüm Başkanı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
2000-2001 | Bölüm Başkanı | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |